Skip to main content

Press release

8 juni 2017

Vandaag brengt Garden Gourmet grote verandering in het vleesvervangerschap. Garden Gourmet, voorheen bekend in Nederland als Tivall, is volledig vernieuwd en wil met de nieuwe merknaam heel Nederland inspireren om meer van het goede uit de natuur te eten. Garden Gourmet heeft de ambitie om de vegetarische revolutie in Nederland nu echt op gang te brengen. Het aanbod van Garden Gourmet sluit dan ook perfect aan bij de wens van 67% van de Nederlanders om minder vlees en meer plantaardige producten te eten. Dit is immers goed voor het milieu en voor de gezondheid.

Dagelijks werken wij hard om ervoor te zorgen dat we voor het einde van 2018 een portfolio hebben die vrij is van kunstmatige toevoegingen. Het is onze ambitie om een merk te zijn met een 100% transparant label in de vleesvervangersindustrie - aldus Edwin Bark, Managing Director Garden Gourmet Europe.

Een nieuw merk in het vleesvervangerschap met een clean label ambitie.

Als gevolg van de flexitarische food trend, is er steeds meer vraag naar vleesvervangers. Echter wordt het aanbod vaak ervaren als beperkt, saai en smakeloos. Garden Gourmet brengt hier verandering in met een verrassend uitgebreid en bovenal smaakvol assortiment. Op naar minder vlees als de standaard in Nederland!

Garden Gourmet heeft al meer dan 30 jaar ervaring met duurzame vegetarische voeding. Het merk, onderdeel van Nestlé sinds 2016, heeft nu echt de kans om onze dagelijkse eetpatronen te veranderen en minder vleesconsumptie de standaard te maken in Nederland. Ook werkt Garden Gourmet voortdurend aan het verlagen van haar milieubelasting. Sinds 2017 draait de productie op enkel groene energie, ook zijn de verpakkingen 100% recyclebaar en de materialen FSC-gecertificeerd.

Wat Garden Gourmet uniek maakt is de clean label ambitie. “Dagelijks werken wij hard om ervoor te zorgen dat we voor het einde van 2018 een portfolio hebben die vrij is van kunstmatige toevoegingen. Het is onze ambitie om een merk te zijn met een 100% transparant label in de vleesvervangersindustrie”, aldus Edwin Bark, Managing Director Garden Gourmet Europe. Inmiddels heeft al een groot deel van het assortiment een clean label, te herkennen aan de sticker Made from ingredients you know.

Een inspirerend en gevarieerd aanbod vleesalternatieven en mezzes

Om een verandering in de dagelijkse eetpatronen van consumenten mogelijk te maken, biedt Garden Gourmet een ruim en gevarieerd aanbod van vegetarische en veganistische vleesvervangers en mezzes. Vanaf oktober hebben de verpakkingen verschillende kleuren om de keuze in het schap zo makkelijk mogelijk te maken. Het assortiment van Garden Gourmet bestaat uit vier categorieën:

  • Daily Favorites – favoriete herkenbare vleesvervangende producten, zoals vegetarische Burgers, Gehaktballen, Worstjes en de veganistische Hamburger. Een bron van proteïne en gemakkelijk te bereiden.
  • Veggie Creations – verrassende creaties met een basis van groenten, gecombineerd met peulvruchten of granen. Bijvoorbeeld de Quinoa-Boerenkool Burger en de veganistische Linzenburger met wortel.
  • Chef’s Ingredients – vegetarische basis ingrediënten geïnspireerd op de lokale en internationale keuken zoals Gegrilde Stukjes, Shoarma en veganistisch Gehakt. Ideaal om je eigen vegetarische gerechten te maken.
  • Mezze Selection – een authentiek Mediteraans assortiment met diverse soorten veganistische falafels en hummus met een twist: zoals: Falafel Spinazie met munt of Hummus Jalapeño. Vol kruiden en smaak.